BUGET ALOCAT
NR.
CRT.
|
ACTIVITATEA
|
RESURSE
UMANE
|
PARTCIPANTI
|
COSTURI
INDICATE
|
CHELTUIELI
MATERIALE
|
1.
|
Implementarea
proiectului ( organizarea atelierului de creaţie şi inovaiţe Mast; propuneri
pentru alegerea titlului; întâlnirea cu facilitatorul MaST ).
|
Echipa de
implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
|
Echipa de
implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
|
0
|
0
|
2.
|
Documentarea şi iniţierea activităţii:
-indentificarea
materialelor necesare pentru desfaşurareaactivităţiilor
- stabilirea şi studierea biblografiei
- discuţii despre realizarea produselor
proiectului.
|
Echipa de
implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
|
Echipa de
implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
|
0
|
0
|
3.
|
Studierea
proprietăţilor fiz-chim ale materialelor folosite şi a tehnologiei de
execuţie a monumentelor religioase din piatră naturală.
|
Două cadre
didactice şi cinci elevi
|
Două cadre
didactice şi cinci elevi
|
0
|
0
|
4.
|
Realizarea unui
portofoliu al proiectului
-fotografii din
cadrul activităşii proiectului
-panou cu mostre
de materiale din piatră naturală
-realizarea
planşelor şi machetei
-pliante
|
Echipa de
implementare profesori,elevi
|
Echipa de
implementare profesori,elevi
|
450
|
400
|
5.
|
Realizarea
site-ului proiectului
-elaborarea
aspectului şi structurii
-editarea
pliantelor
|
Un profesor
informatician şi un elev
|
Echipa de
implementare profesori,elevi
|
100
|
50
|
REZULTATELE PROIECTULUI
În urma realizării
prezentului proiect, produsele concrete care pot fi expuse sunt:
- Jurnalul proiectului,
care ține o evidența strictă a tuturor activităților realizate pe parcursul
derulării acestuia, impresii ale membrilor echipei, fotografii din timpul
realizării produselor finale, etc.
- Afișul proiectului.
- Website-ul de lucru al
liceului pe care au fost postate toate documentele: articole, componența
echipei de lucru, activitățile derulate, fotografii, imagini cu macheta.
- Blogul liceului.
- Panourile cu exponate: mostre de materiale,
pliante, afișe, fotografii.
- Macheta unei biserici
din piatră naturală, realizată de doi elevi de la clasa de arhitectură, mambrii
ai echipei de proiect.
CONCLUZIE:
În
viaţa cotidianâ ne folosim cunostinţe disparate, acumulate la diverse
discipline, ci le privim ca pe un tot unitar, idee moştenită de la vechii
greci.
În proiectul pe care l-am realizat, am
îmbinat noţiuni din fizică, chimie, biologie, materiale de construcţii,
arhitectură si religie si nu in ultimul rănd de interpretare şi prelucrare a
datelor.
Generozitatea
temei alese, ne-a permis sa promovăm actul creativ-educativ, să dezvoltăm
competenţele ştiinţifice si tehnice ale elevilor noştri, sa le stimulăm imaginaţia
şi spiritul competitiv şi de echipă, toate acestea concretizându-se in
produsele proiectului şi in atitudinea abordată pe parcursul realizării
acestuia.
VALORIZAREA PROIECTULUI
Prezentarea si promovarea proiectului s-a facut pe intreg
parcursul derulării acestuia, printr-o serie de activități menite sa aduca la
cunoștința celor interesați (elevi, profesori, părinți, viitori elevi) tema
aleasă, implicarea echipei , precum si posibilitatea participării viitoare la
astfel de proiecte , pe calea deschisă de noi.
Concret, am promovat această activitate prin:
-prezantare power point – în laboratorul de fizica.
-introducerea informațiilor despre derularea proiectului
in flyerele de promovare ale ofertei educaționale a liceului si distribuirea
acestora către școlile gimnaziale din județ.
-realizarea si expunerea la avizierul școlii a afișului
proiectului.
-publicarea pe website-ul de lucru și pe blogul liceului
a documentelor care fac parte integrantă din proiect si a fotografiilor cu
imagini din timpul realizării etapelor de lucru si a celor cu macheta
proiectului.
-popularizarea activităților concrete realizate de elevii
noștri, cu ocazia vizitelor efectuate de către elevii școlilor generale din
oraș și județ.
SUSTENABILITATEA PROIECTULUI
Datorită accesibilitații,
diversității și caracteristicilor deosebite , pietrele naturale au un larg
domeniu de utilizare , printre altele fiind folosite in arhitectura
monumentelor religioase. Mărturie în acest sens , stau de veacuri – atât pe
teritoriul României, cât și în întreaga lume- numeroase biserici, mănăstiri,
schituri , troițe sau mausoleuri din piatră naturală.
Clasic sau modern, avangardist sau conservator, piatra
naturala își va gasi locul mereu , atât in spațiile cât și în inimile noastre.
De aceea, echipa noastră s-a gândit să propună o idee de parteneriat forurilor
de conducere ale Bisericii Ortodoxe Române ( și nu numai ), prin care , fie
prin intermediul unei fundații non-profit, fie prin alte modalități , să se
înființeze un atelier de lucru în cadrul căruia să se confecționeze diverse
obiecte de cult din piatră naturală sau ornamentate ( placate) cu aceasta.
Exemple: icoane pe piatră, rame de icoane cu montură din pietre naturale,
miniaturi de monumente religioase, rozarii, obiecte de podoabe.
Propunerea noastra vizeaza și rezolvarea unor probleme de
natură socială, în sensul că putem folosi ca mână de lucru persoane cu
dizabilități, copii insituționalizați, care au depășit vârsta de 18 ani, sau
alte persoane aparținând grupurilor defavorizate. Elevii și profesorii din
echipa de proiect, sunt dispuși să facă acțiuni de voluntariat in sensul
traspunerii in practică a acestei idei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu