joi, 4 aprilie 2013

Buget,Sustenabilitate

BUGET ALOCAT

NR.
CRT.
ACTIVITATEA
RESURSE
UMANE
PARTCIPANTI
COSTURI
INDICATE
CHELTUIELI
MATERIALE
1.
Implementarea proiectului ( organizarea atelierului de creaţie şi inovaiţe Mast; propuneri pentru alegerea titlului; întâlnirea cu facilitatorul MaST ).

Echipa de implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
Echipa de implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
0
0
2.


 Documentarea şi iniţierea activităţii:
-indentificarea materialelor necesare pentru desfaşurareaactivităţiilor
 - stabilirea şi studierea biblografiei
 - discuţii despre realizarea produselor proiectului.

Echipa de implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
Echipa de implementare profesori,elevi şi facilitator MaST.
0
0
3.
Studierea proprietăţilor fiz-chim ale materialelor folosite şi a tehnologiei de execuţie a monumentelor religioase din piatră naturală.
Două cadre didactice şi cinci elevi
Două cadre didactice şi cinci elevi
0
0
4.
Realizarea unui portofoliu al proiectului
-fotografii din cadrul activităşii proiectului
-panou cu mostre de materiale din piatră naturală
-realizarea planşelor şi machetei
-pliante
Echipa de implementare profesori,elevi
Echipa de implementare profesori,elevi
450
400
5.
Realizarea site-ului proiectului
-elaborarea aspectului şi structurii
-editarea pliantelor

Un profesor informatician şi un elev
Echipa de implementare profesori,elevi
100
50



REZULTATELE PROIECTULUI

În urma realizării prezentului proiect, produsele concrete care pot fi expuse sunt:
-  Jurnalul proiectului, care ține o evidența strictă a tuturor activităților realizate pe parcursul derulării acestuia, impresii ale membrilor echipei, fotografii din timpul realizării produselor finale, etc.
-     Afișul proiectului.
- Website-ul de lucru al liceului pe care au fost postate toate documentele: articole, componența echipei de lucru, activitățile derulate, fotografii, imagini cu macheta.
-    Blogul liceului.
-    Panourile cu exponate: mostre de materiale, pliante, afișe, fotografii.
-   Macheta unei biserici din piatră naturală, realizată de doi elevi de la clasa de arhitectură, mambrii ai echipei de proiect.






CONCLUZIE:

         În viaţa cotidianâ ne folosim cunostinţe disparate, acumulate la diverse discipline, ci le privim ca pe un tot unitar, idee moştenită de la vechii greci.
  În proiectul pe care l-am realizat, am îmbinat noţiuni din fizică, chimie, biologie, materiale de construcţii, arhitectură si religie si nu in ultimul rănd de interpretare şi prelucrare a datelor.
         Generozitatea temei alese, ne-a permis sa promovăm actul creativ-educativ, să dezvoltăm competenţele ştiinţifice si tehnice ale elevilor noştri, sa le stimulăm imaginaţia şi spiritul competitiv şi de echipă, toate acestea concretizându-se in produsele proiectului şi in atitudinea abordată pe parcursul realizării acestuia.



VALORIZAREA PROIECTULUI

Prezentarea si promovarea proiectului s-a facut pe intreg parcursul derulării acestuia, printr-o serie de activități menite sa aduca la cunoștința celor interesați (elevi, profesori, părinți, viitori elevi) tema aleasă, implicarea echipei , precum si posibilitatea participării viitoare la astfel de proiecte , pe calea deschisă de noi.
Concret, am promovat această activitate prin:
-prezantare power point – în laboratorul de fizica.
-introducerea informațiilor despre derularea proiectului in flyerele de promovare ale ofertei educaționale a liceului si distribuirea acestora către școlile gimnaziale din județ.
-realizarea si expunerea la avizierul școlii a afișului proiectului.
-publicarea pe website-ul de lucru și pe blogul liceului a documentelor care fac parte integrantă din proiect si a fotografiilor cu imagini din timpul realizării etapelor de lucru si a celor cu macheta proiectului.
-popularizarea activităților concrete realizate de elevii noștri, cu ocazia vizitelor efectuate de către elevii școlilor generale din oraș și județ.



SUSTENABILITATEA PROIECTULUI

Datorită accesibilitații, diversității și caracteristicilor deosebite , pietrele naturale au un larg domeniu de utilizare , printre altele fiind folosite in arhitectura monumentelor religioase. Mărturie în acest sens , stau de veacuri – atât pe teritoriul României, cât și în întreaga lume- numeroase biserici, mănăstiri, schituri , troițe sau mausoleuri din piatră naturală.
         Clasic sau modern, avangardist sau conservator, piatra naturala își va gasi locul mereu , atât in spațiile cât și în inimile noastre. De aceea, echipa noastră s-a gândit să propună o idee de parteneriat forurilor de conducere ale Bisericii Ortodoxe Române ( și nu numai ), prin care , fie prin intermediul unei fundații non-profit, fie prin alte modalități , să se înființeze un atelier de lucru în cadrul căruia să se confecționeze diverse obiecte de cult din piatră naturală sau ornamentate ( placate) cu aceasta. Exemple: icoane pe piatră, rame de icoane cu montură din pietre naturale, miniaturi de monumente religioase, rozarii, obiecte de podoabe.
 Propunerea noastra vizeaza și rezolvarea unor probleme de natură socială, în sensul că putem folosi ca mână de lucru persoane cu dizabilități, copii insituționalizați, care au depășit vârsta de 18 ani, sau alte persoane aparținând grupurilor defavorizate. Elevii și profesorii din echipa de proiect, sunt dispuși să facă acțiuni de voluntariat in sensul traspunerii in practică a acestei idei.
 Sperăm să gasim susținerea necesară pentru a concretiza aceasta acțiune și ne dorim a fi “mici deschizători de drumuri” în direcția propusă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu